Кирил Палаханов: „Предлагаме най-подходящия продукт с високо качество, бърза доставка и на добра цена“

811 преглеждания

Търговският директор на „Ролпласт“ в интервю специално за EspressoNews

Кирил Палаханов е търговски директор в „Ролпласт Груп“АД. Работи в компанията от 2003 г., семеен с три деца. Роден е в Сандански, където е завършил средното си образование. В момента е трети курс в  НБУ - специалност Управление на Бизнеса и Предприемачеството.

Разкажете повече за работата си като търговски директор в „Ролпласт“.

Ръководя търговския отдел от септември 2006 г. Към днешна дата в отдела работят 228 служители в шест държави. От тогава до сега фирмата се развива изключително динамично. През всичките тези години, Ролпласт задаваше стандартите в производството и търговията на прозорци, врати и щори не само в България, но и на Балканите. Повечето от иновациите в нашия бранш станаха достъпни до обикновения потребител, благодарение на нашите усилия да предлагаме все по-добър продукт, на достъпни цени. Нашите клиенти получават не само продукт, но и професионална консултация за най-подходящия вариант за техния имот. За нас не е цел продажбата на продукти, които не биха се отплатили на своя собственик. Ние се водим от няколко основни критерии : добра цена, високо качество на продукта и обслужване, както и оптимален срок за доставка и монтаж.

Кога се присъединихте към екипа и как се организира работата във Вашия отдел?

В Ролпласт работя от 2003 г. фирмата тогава беше малко семейно дружество. В периода 2003-2006 г. преминах през повечето нива в Търговския отдел: монтажник, технически ръководител, търговски представител, регионален мениджър и търговски директор. Организацията на работата в ръководения от мен отдел се е променяла през годините, заедно с растежа на фирмата и заедно с развитието на продуктите и пазара. Някои от старите практики, с които работихме вече са в миналото. Те бяха ефективни и дадоха своя плод, но вече комуникацията, както между служителите така и с клиентите ни е на съвсем ново ниво.

С какво мотивирате служители за изпълнение на амбициозните задачи в сферата на маркетинга и продажбите?

Стимулите за нашите служители са насочени не само към количествените, а и към качествените показатели. Практика е, когато при нас кандидатства нов служител, без оглед на неговата длъжност, той задължително да посети завода ни в Костинброд и то с престой от една седмица. Така той може да усети пулса и динамиката на фирмата. Старая се да създавам около себе си ядро от можещи и мотивирани хора, които да могат да работят, както в екип , така и индивидуално. За всяко едно важно решение се опитвам да използвам експертизата и потенциала на всеки един служител.

„Ролпласт“ разполага с широка дистрибуторска мрежа в страната и е представен на редица пазари в чужбина - как се изгражда и работи с такава разгърната структура?

Нашата франчайзинг мрежа е изградена в пет държави, а дистрибутори имаме в общо 15 държави в Европа и Африка. Извън този списък, като еднократни поръчки наши продукти се ползват в САЩ, Австралия, Япония и Танзания. Изграждането и поддържането на тази структура е голямо предизвикателство, с оглед на огромните различия и многото специфики на тези пазари. Водещ разбира се е пазарът в България, където имаме 54 наши и 89 франчайзинг магазини, които пък от своя страна получават своите заявки от 29 складови бази.

Вашата цел през 2019 г. и през следващите пет години, къде виждате „Ролпласт“?

Лидерството ни на българския пазар е факт, но това не ни успокоява, а напротив знаем, че трябват много усилия за да се задържим на върха. Поставили сме си амбициозни цели за пазарите в Сърбия, Македония и Гърция и мисля, че се движим бързо и в правилната посока. Продължаваме да правим, това което най-добре можем - предлагаме най-подходящия продукт с високо качество, бърза доставка и на добра цена. Продължаваме да внедряваме нови технологии от нашия бранш в производството и монтажа. Продължаваме да оптимизираме всички производствени и комуникационни процеси, които протичат вътре във фирмата. След пет години фирма „Ролпласт“ ще бъде лидер на Балканите, притежаваща портфолио от продукти, които нито един наш конкурент няма да има.

Разкажете повече за вашето хоби и как прекарвате свободното си време?

За съжаление не съм човек, който има хоби и това, погледнато назад в годините, сега го отчитам като грешка. В почивните си дни често пътувам със семейството до Сандански, където или се срещам със стари приятели или просто се радвам на спокойствието в провинцията. 

EspressoNews