В Костинброд почетоха саможертвата на военния пилот полковник Радослав Димитров, който загива преди 38 години, в кв. „Захари Стоянов“ /зад линията/. На 1 юли през 1987 г., по време на тренировъчен полет с изтребител МиГ-23МФ, вследствие на техническа неизправност, възниква отказ на двигателя. Благодарение на проявения професионализъм, самообладание и чувство за дълг, полковник Димитров успява да отклони машината и да предотврати нейното падане в населената част на град Костинброд, като заплаща с живота си.
В знак на признателност към подвига на офицера, в квартал „Захари Стоянов“ (зад линията) в град Костинброд беше проведена възпоменателна церемония. Венци и цветя в памет на героя бяха поднесени от заместник-кметът на община Костинброд – Александър Ненов, народният представител в 51-то Народно събрание – Ябленка Трайкова, военнослужещи от Военно формирование 44 510 на Военновъздушните сили, началникът на отдел в общината – Бистра Боянова, служители на администрацията, близки на пилота и граждани.
Радослав Славов Димитров е български пилот изтребител-прехващач, загинал геройски при изпълнение на гражданския си и войнски дълг, за да не се взриви заедно със самолета си в гр. Костинброд. Изтъкнат инструктор-методист.
Роден на 13 април 1933 г. в с. Свобода, Чирпанско. Произхожда от семейство от БДЖ. Завършва средно образование и постъпва в Аероклуба Баните –Казанлъшко (1951 г.), а след това постъпва и завършва НВВУ “Г.Бенковски” (1954 г.) с отличие, получава полувисше военно и гражданско образование. В бойните части на военната авиация е бил командир на звено, командир на ескадрила, зам.-командир на изтребителен авиационен полк, старши инспектор по техника на пилотиране и бойно използване в ПВО и ВВС. С големи заслуги за обучението и възпитанието на десетки млади изтребители-прехващачи. Пилотирал е 11 типа самолети. Пролетял е близо 4000 часа.
Радослав Димитров загива при учебно-тренировъчен полет в зона сложен пилотаж със самолет МиГ-23МФ след спиране на двигателя във въздуха и опит на летеца на всяка цена да спаси самолета и кацне принудително на летището. Малко преди гр. Костинброд на височина 1800-2000 метра разбира, че трябва да напусне аварийно самолета, за да не падне заедно с него в града, но самолетът става неуправляем, времето за катапултиране недостатъчно, и се разбива в източните покрайнини на Костинброд.
Радослав е един от летците, преживели доста сложни по характер и количество особени случаи в полет, с които той се е справял винаги хладнокръвно (спукване на гуми след кацане, спиране на двигателя на МиГ-19 нощем, но последващо успешно кацане с един двигател, отказ на хидравличното управление на същия самолет и пр.). Изключително хладнокръвни са били и действията му при спиране на двигателя на самолета МиГ-23 на 1 юли 1987 г. като до последния момент е бил уверен, че ще успее да кацне на полосата в Доброславци, но уви!