На 8 декември в старата сграда на СУ „Летец Христо Топракчиев“ в град Божурище се състоя тържественото откриване на новия STEM център. Официални гости на събитието бяха кметът на община Божурище – Георги Димов, началникът на РУО – София област – Росица Иванова, директорът на училището – Мая Спасова и председателят на Общинския съвет – Божурище – Веселка Симова.
На церемонията беше прерязана лентата на новото високотехнологично пространство, което, по думите на кмета Димов, се очаква да бъде посещавано от учениците с интерес и любознание. Той подчерта, че модерните технологии са бъдещето на младото поколение и създаването на STEM центъра цели да предостави на децата среда, в която да развиват своите способности. Изразено беше уверение, че новото пространство ще се превърне в място за креативност и творчество.
Проектът е реализиран с активното участие на координатора Антон Усев и неговия екип: Нели Цветкова, Ния Арсова, Гергана Илиева и Любов Андонова – определени като „стожерите на проекта“. Те са избрали направленията, по които STEM центърът ще работи: „Природни науки“, „Дизайн и 3D прототипиране“ и „Математика и информатика“.
Новото оборудване ще позволи провеждането на повече практически упражнения и проектно-базирани педагогически ситуации, които да подпомогнат учениците да усвояват знания по-бързо и лесно. Приоритетно застъпени дисциплини в дейността на STEM центъра ще бъдат математиката, информатиката, биологията и здравното образование, физиката и астрономията, както и човекът и природата.
Чрез използването на технологичната среда учителите от STEM направленията ще могат на практика да показват 3D модели на органи и системи, да визуализират учебно съдържание, да представят природни процеси и явления, да наблюдават под микроскоп микроорганизми, тъкани и клетки, както и да изпълняват разнообразни физични опити. Това се очаква да помогне на учениците да разпознават наученото в училище в ежедневието и да придадат приложност на знанията си.
Направлението „Дизайн и 3D прототипиране“ предоставя възможност на децата да развиват изобретателност и творческо мислене. Лесната работа с технологиите позволява провеждането на проектни учебни часове не само между STEM дисциплините, но и в интеграция с химия, технологии и предприемачество, изобразително изкуство, история и цивилизация, география и икономика.
Благодарение на това направление учениците ще могат:
да създават реални продукти в рамките на няколко часа от учебния ден;
да развиват умения за работа със специфичен софтуер;
да овладяват технологията на 3D прототипирането;
да създават схеми и скици;
да планират целия производствен процес – от идея и материали до технология и краен продукт;
да интегрират знания от различни учебни предмети;
да реализират креативни идеи;
да развиват предприемчивост и въображение;
да работят в екип и да усвояват умения за вземане на решения.





Източник и снимки: Георги Димов, Фейсбук

