Агенция по вписванията с шест нови електронни услуги

843 преглеждания

Потребителите на Имотен регистър ще могат да получават документи по електронен път само с електронен подпис.

Шест нови електронни услуги, предоставяни от службите по вписвания вече са достъпни чрез единния портал https://portal.registryagency.bg/.

С реализирането им се финализира проектът за надграждане на Имотния регистър, който е част от Стратегията за развитие на електронното управление в Република България, реализиран с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Добро управление“, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.

Новите услуги са:

Издаване на заверен препис от вписан акт

Издаване на незаверен препис от вписан акт

Издаване на удостоверение за лице

Издаване на удостоверение за имот

Издаване на удостоверение за лице за определен период

Издаване на удостоверение за имот за определен период

Всички те могат да бъдат заявени на https://portal.registryagency.bg/. За целта ползвателите трябва да имат регистрация в портала, наличен електронен подпис (КЕП), попълнена форма в сайта, в зависимост от исканата услуга и заплатена държавна такса през системата на Epay.

Незавереният препис потребителите могат да достъпят електронно, в меню "Моите заявления" в единния портал на агенцията. Завереният препис може да се заяви електронно, но се получава само на място в службата по вписвания по местонахождение на имота. В https://portal.registryagency.bg/ може да се направи справка дали исканата справка е готова за получаване.

Заявленията за издаване на удостоверения за лице и имот, както и за определен период също ще може да се подават изцяло електронно, а потребителите ще посочват как искат да получат готовото удостоверение - електронно в портала, или на място в служба по вписвания.

Източник: Агенция по вписванията, Снимка: pixabay.com

EspressoNews

Последвайте EspressoNews във Фейсбук