На днешния ден: Коко Шанел представя легендарния парфюм Chanel No. 5

94 преглеждания

Eдин от най-разпознаваемите и обичани аромати на всички времена

На 5 май 1921 г., Коко Шанел представя в своя бутик на улица „Камбон“ в Париж първия си парфюм – Chanel No. 5. Този ден се превръща в символ на революция в света на парфюмерията и модата. Създаден в сътрудничество с френско-руския парфюмерист Ернест Бьо, Chanel No. 5 е не просто нов аромат, а цялостна концепция, променяща представата за женския парфюм.

„Искам аромат, който да ухае като жена“, заявява Шанел. Така се ражда един съвременен, абстрактен аромат, в който водеща роля играят алдехидите – синтетични съставки, които придават свежест и лекота. Бутилката на Chanel No. 5 също е иновация. Вместо да следва сложните и декоративни форми на съвременните парфюмни флакони, Шанел избира минималистичен и елегантен дизайн, вдъхновен от аптекарски флакони и дори от декантер за уиски, използван от нейния любим Артър „Бой“ Капел.

На 5 май 1921 г. Шанел организира събитие, на което присъстват нейни близки приятели и влиятелни личности от висшето общество. По време на вечерята тя изненадва гостите си, като ги напръсква с новия си парфюм. Реакцията е моментално възхищение и интерес, което поставя началото на успеха на Chanel No. 5. Chanel No. 5 бързо се утвърдява като символ на елегантност и модерност. През 1952 г. актрисата Мерилин Монро споделя, че заспива само с няколко капки от този парфюм, което допринася за неговата легендарна репутация. Дизайнът на бутилката също е претърпял еволюция, като през 1986 г. е променен, за да съответства на съвременните естетически стандарти.

През годините парфюмът е рекламиран от редица известни личности:

Сюзи Паркър (1957) – Американската манекенка е сред първите модели, които се снимат за рекламни кампании на Chanel No. 5.

Катрин Деньов (1969–1979) – Френската актриса олицетворява класическата елегантност на марката през 70-те години.

Никол Кидман (2004–2005) – Австралийската актриса участва в рекламна кампания, режисирана от Баз Лурман, която се превръща в икона на модерната елегантност.

Брад Пит (2012) – Става първият мъж, който рекламира Chanel No. 5, предизвиквайки ново разбиране за парфюма като символ на универсална привлекателност.

Марион Котияр (2020–2024) – Френската актриса участва в рекламна кампания, режисирана от Йохан Ренк, в която танцува на Луната, изразявайки мечтателния дух на парфюма.

Марго Роби (от 2024 г. до момента) – Актрисата, известна с ролята си в „Барби“, е настоящото лице на Chanel No. 5.

Chanel No. 5 не е просто парфюм; той е културен феномен, който олицетворява духа на модерната жена от началото на 20-ти век. Със своето иновативно съчетание от синтетични съставки и елегантен дизайн, той продължава да бъде предпочитан избор за много поколения. На 5 май 2025 г. отбелязваме 104 години от създаването на този вечен символ на стил и елегантност.

1

EspressoNews

Последвайте EspressoNews във Фейсбук