На днешния ден: Последният Volkswagen Beetle слиза от поточната линия в Пуебла, Мексико

395 преглеждания

На 9 юли 2019 година в завода на Volkswagen в Пуебла, Мексико, последният екземпляр от емблематичния модел Beetle – в цвят Denim Blue – слиза от поточната линия. Церемонията е придружена с бурни аплодисменти и изпълнения на мариачи.

Beetle има една от най-дългите и богатите истории в автомобилната индустрия. Първият му прототип се появява още през 1938 г. в Германия, проектиран по поръчка на Фердинанд Порше и Адолф Хитлер. Производството започва в послевоенна Германия и след това се премества в Мексико – през 1967 г. заводът в Пуебла започва масово сглобяване на модела.

До юли 2019 г. в света са произведени над 21 милиона оригинални „бръмбара“ от типа „Тип 1“, като последният от тях слиза от конвейера още на 30 юли 2003 г. в Пуебла. Новата, трета генерация Beetle (A5), базирана на платформата PQ35, се произвежда между 2011 и 2019 г. и също е сглобена в същия мексикански завод.

Volkswagen отбелязва спирането на Beetle като „краят на една ера“. Последният модел не е предназначен за продажба, а ще бъде постоянна експозиция в музея на компанията в Пуебла.

Beetle е не само автомобил – той символизира духа на едно цяло поколение. От ролята си на „народен автомобил“ на нацистка Германия, до икономическо чудо и глобален феномен през 60-те и 70-те, познат като символ на контракултурата в САЩ. Името Beetle, което означава „бръмбар“ на английски, се налага през 1959 г. благодарение на рекламна кампания на Doyle Dane Bernbach. Последният Beetle в цвят denim blue слиза от поточната линия след седем часа непрекъснат труд, носейки плакет със сериен номер. Производствената серия е ограничена – само 65 автомобила за „Beetle Final Edition“ в Мексико, достъпна първоначално онлайн на цена около 21 000 USD.

С този последен екземпляр приключва 81-годишно пътешествие – но наследството на Beetle ще продължи да вдъхновява бъдещи поколения.

България побеждава Германия на Световното първенство по футбол

EspressoNews

Последвайте EspressoNews във Фейсбук