На 4 юни 1896 г. Хенри Форд, тогава 32-годишен инженер в компанията Edison Illuminating Company в Детройт, извършва първото успешно изпитание на своя първи автомобил — Ford Quadricycle. Това събитие бележи началото на една от най-значимите ери в автомобилната индустрия.
Ford започва работата по Quadricycle в малка работилница зад дома си на улица Bagley Avenue. Използвайки налични материали като ъглова стомана за рамката, кожена лента и верига за трансмисия, както и седалка от файтон, той изгражда двуцилиндров двигател с атмосферни входни клапани и горивна система, работеща с етанол. Двигателят развива около 4 конски сили и достига максимална скорост от 32 км/ч. Quadricycle няма спирачки и задна предавка, но е оборудван с камбана за сигнализация.
В ранните часове на 4 юни 1896 г., след повече от две години експерименти, Ford поставя последните щрихи на своята конструкция. След успешни тестове, той предприема първото си шофиране по улиците на Детройт, доказвайки жизнеспособността на своята идея за безконна кола.
Успехът на Quadricycle води до основаването на Detroit Automobile Company през 1899 г., последвано от Henry Ford Company през 1901 г. и, най-накрая, Ford Motor Company през 1903 г. Тези стъпки полагат основите на автомобилната индустрия и утвърдяват Хенри Форд като пионер в масовото производство на автомобили.
Първото успешно изпитание на Ford Quadricycle е не само техническо постижение, но и символ на иновацията и предприемаческия дух. Това събитие доказва, че с решителност и креативност дори най-смелите идеи могат да се превърнат в реалност, променяйки света към по-добро.
Днес оригиналният Ford Quadricycle е изложен в музея на Хенри Форд в Дирнборн, Мичиган, като свидетелство за началото на автомобилната ера.